به نقل از گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هر کشوری روزی را به عنوان روز کودک در نظر میگیرد، روز ملی کودک در کشور ما 16 مهر است. کودکی که هم مخاطب دقیق و هم روحیه حساسی دارد و هر خوراکی را نمیتوان به او القاء کرد. از این جهت کار مدیران و برنامهسازان و سریالسازان این شبکه از همه سختتر است.
با توجه به اهمیت این موضوع و جایگاه رسانه ملی میان مخاطبان گروه سنی مورد نظر محمدصادق باطنی که در ابتدا به عنوان مدیر شبکه امید انتخاب شد مسئولیت این شبکه را نیز برعهده گرفت.
بهگفته کارشناسان اگرچه از همان ابتدا مدیریت و کار در بخش کودکان سخت بوده است؛ اما اکنون که این رقابت نانوشته شکل گرفته است درصورت بیتوجهی به اهمیت موضوع کودک و نوجوان میتواند مشکلات تربیتی گستردهای میان قشر آیندهساز جامعه کشورمان ایجاد کند و هزینه ترمیم این مشکلات بسیار سخت و بعضاً ناممکن است؛ این درحالی است که یکی از مطالبههای اصلی برنامهسازان و هنرمندان این حوزه، برای پاسخگویی به این نگرانی مهم همواره اختصاص بودجه لازم، جدّی گرفتن حوزه کودک در تلویزیون و استفاده از برندهای این حوزه در شبکه کودک و تقویت برندهای کنونی است.
صادق باطنی مدیر شبکه کودک در پاسخ به این نکات، تأکید دارد که “بنایمان به تعامل بیشتر فعالان حوزه کودک در تلویزیون و آماده کردن فضا برای ورود افراد جدید است.”
کنار این نکات، حذف برندها و انتقاد قدیمیهای این حوزه مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. یکی از نکاتی که بسیاری به آن اعتقاد دارند قبل از هرچیز باید کودک مهم باشد، در وهله بعدی سهم کودک را شایسته ببینند که کودک در تلویزیون غریب نباشد، طرحهای کودک معطل اسپانسر نشود.
سردبیر:میلاد مأنوسیان – خبرنگار:آرمین ظهیرمالکی