loader image

چرا نمرات امتحانات نهایی امسال دانش‌آموزان با اُفت محسوس همراه بود؟

چرا نمرات امتحانات نهایی امسال دانش‌آموزان با اُفت محسوس همراه بود؟

در حالی تنها یک دانش‌آموز در رشته علوم تجربی در امتحانات خرداد ۱۴۰۲ موفق به کسب معدل ۲۰ شد و برخی معلمان از دشواری بالای سؤالات امتحانات نهایی گفته بودند اما مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند سؤالات از کتاب درسی طراحی شده است.

    به نقل از گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امتحانات نهایی خرداد 1402 نه تنها از حیث تأثیر 40 درصدی و قطعی نمرات در پذیرش دانشگاه‌ها بلکه حتی در نوع طراحی سؤالات و نمرات دانش‌آموزان نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت بود.

چند هفته‌ای از  اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان می‌گذرد و در این مدت، نظرات متفاوت مسئولان وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد که اوضاع نمرات دانش‌آموزان چندان رضایت‌بخش نیست.

در ابتدا، قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اُفت محسوس نمرات دانش‌آموزان خبر داد و پس از آن معاون دیگر وزارت آموزش و پرورش تأیید کرد که در مجموع سه رشته ریاضی، انسانی و تجربی تنها یک دانش‌آموز در کشور توانسته است معدل 20 کسب کند!

این دانش‌آموز  پسر در رشته تجربی تحصیل می‌کند و ساکن شهر تهران است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.